Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

A' ΜΕΡΟΣ: Κατάλληλα παιχνίδια βάσει της ηλικίας και του αντίστοιχου αναπτυξιακού επιπέδου 12 μηνών έως 2 ετών και προτεινόμενες δραστηριότητες

 A' ΜΕΡΟΣ: Κατάλληλα παιχνίδια βάσει της ηλικίας και του αντίστοιχου αναπτυξιακού επιπέδου 12 μηνών έως 2 ετών και προτεινόμενες δραστηριότητες


Παιχνίδια για νήπια από 12 έως 18 μηνών

v Κουτιά που περιέχουν διάφορα μικροαντικείμενα, όπως κύβους και αυτοκινητάκια, ώστε το νήπιο να βάζει και να βγάζει τα υλικά. Τα αντικείμενα αυτά θα πρέπει να έχουν μεγάλο μέγεθος για να μην τα καταπιεί το νήπιο.

v Παιχνίδια όσφρησης και αφής. Παιχνίδια που κινητοποιούν, δηλαδή, τις αισθήσεις του νηπίου.

v Παιχνίδια που στοιβάζονται. Μεγάλοι κύβοι για παράδειγμα, που τους τοποθετεί τον έναν πάνω στον άλλον.

v Βιβλία με εικόνες και έντονα χρώματα, που μαγνητίζουν το βλέμμα του νηπίου.

v Μουσικά βιβλία και παιχνίδια.

v Μεγάλα αντικείμενα με ρόδες, που το νήπιο μπορεί να κινήσει μπρός-πίσω. Έτσι, θα πειραματιστεί και θα ανακαλύψει τον έλεγχο των αντικειμένων.

v Καροτσάκια ή οχήματα με ρόδες, τα οποία χρησιμοποιούνται για να συλλέξει αντικείμενα, π.χ. παιχνίδια-κύβους ή τουβλάκια.

v Μεγάλες κούκλες και αντικείμενα όπως χτένες, κουτάλια για να εξασκηθεί στις πραγματικές λειτουργίες των αντικειμένων.

Προτεινόμενη δραστηριότητα

Εικόνες που μυρίζουν όμορφα: Συγκεντρώστε φρέσκα βότανα ή πέταλα λουλουδιών. Βάλτε τα σε δοχεία και κλείστε τα καλά. Αφήστε τα παιδιά να μυρίσουν το κάθε δοχείο. Στη συνέχεια προτρέψτε τα παιδιά να σκορπίσουν τα βότανα και τα πέταλα πάνω σένα κομμάτι χαρτί στο οποίο έχετε βάλει από πριν κόλλα και αφήστε τα να μυρίσουν και να αγγίξουν τις εικόνες που δημιούργησαν.


Παιχνίδια για νήπια από 18 έως 2 ετών

v Δημιουργία πύργων με τουβλάκια, με σταδιακά αυξανόμενο αριθμό από τουβλάκια (τρία στους 18 μήνες και έξι ή περισσότερα στους 24).

v Παιχνίδι με το ζυμάρι.

v Παιχνίδι στο νερό, όπου πρέπει να πιάσουν τα αντικείμενα.

v Παιχνίδι με την άμμο για να βρουν τα κρυμμένα αντικείμενα.

v Απλά πάζλ, για την ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας του νηπίου.

v Παιχνίδια μινιατούρες που αναπαριστούν πραγματικά αντικείμενα.

v Παιχνίδια-τηλέφωνα χωρίς καλώδιο για το παιχνίδι προσποίησης.

v Παιχνίδια που παράγουν ήχο, όπως μουσικά όργανα, π.χ. τύμπανα, ντέφι, μαράκες. Τα νήπια πειραματίζονται με αυτά και ανακαλύπτουν ότι παράγουν ήχο.

Προτεινόμενη δραστηριότητα

Κουτί τραγουδιών: Όταν μαθαίνετε στα παιδιά καινούργια τραγούδια, βοηθά να έχετε οπτικά βοηθήματα στα οποία να υπάρχει κάτι που μπορέσουν τα παιδιά να αναγνωρίσουν και να συνδέσουν με το τραγούδι. Δημιουργήστε ένα κουτί με τρία ή τέσσερα αντικείμενα που χρησιμοποιείτε ως βοηθήματα στα τραγούδια που τραγουδάτε με τα παιδιά. Μπορείτε να έχετε μια μαριονέτα πεταλούδα για το «Μια ωραία πεταλούδα».., ή ένα πλαστικό καραβάκι για το «βγαίνει η βαρκούλα του ψαρά»..., ή ένα λούτρινο γάιδαρο για το «Ήταν ένας γάιδαρος».

 Ευθαλία Νίνη

Παιδαγωγός Προσχολικής Αγωγής, MEd


Σχόλια